Pædagogisk tilsyn

Det pædagogiske tilsyn i vores KKFO foretages af en pædagogisk konsulent fra Fagligt Center, der gennemfører observationer for at få indblik i konkret pædagogisk praksis. Herudover består tilsynet af en faglig dialog, hvor KKFO'ens udviklingsplan og arbejdet med pejlemærkerne drøftes. Dialogen skal give den pædagogiske konsulent et indtryk af KKFO'ens faglige niveau og skabe refleksion og grundlag for pædagogisk udvikling. Deltagerne i den faglige dialog omfatter den pædagogiske konsulent, skolens ledelse og en eller flere medarbejder. Herudover inviteres en repræsentant fra skolebestyrelsen til at deltage i dialogen.

På baggrund af tilsynet udarbejder den pædagogiske konsulent efterfølgende en tilsynsrapport, som rummer vurderingsbegrundelser og anbefalinger, som skal bidrage til det videre arbejde med udvikling af pædagogisk kvalitet i vores KKFO. Efter tilsynsrapporten skal KKFO'en iværksætte en målrettet pædagogisk indsats inden for de områder, den pædagogiske konsulent har givet institutionen anbefalinger. Det er ligeledes i forhold til disse anbefalinger og den kommende indsats, KKFO'en skal opdatere udviklingsplanen, så forældrene løbende kan følge med i de pædagogiske tiltag.

Pædagogisk tilsyn 2022-2023.pdf

Tilsynsrapport 2022.pdf