Pædagogisk fundament

I skoleåret 20/21 har skolen i samarbejde med Københavns Professionshøjskole og lektor Ida Marie Mundt påbegyndt et flerårigt udviklingsprojekt der har til formål at styrke det pædagogiske fundament for skolens arbejde, så den pædagogiske retning står tydeligt for alle medarbejdere. Kompetenceudviklingsforløbet skal skabe rum for, at medarbejderne på skolen får mulighed for at tale sammen om og udvikle deres og skolens samlede forståelse af barnets behov og pædagogikken, som vi møder børnene med. Vi arbejder ud fra en overbevisning om, at der altid er noget, som virker bedre end andet – og vores pædagogiske arbejde skal til hver en tid undersøges inden for rammerne af et fælles pædagogisk fundament. Vi tager altid udgangspunkt i børnenes kompetencer og udviklingspotentialer og vores pædagogik skal indrettes herefter.

Her kan du klikke på forskellige nøgleord i vores pædagogiske fundament og læse mere om, hvilke pædagogiske perspektiver, vi er optaget af, når vi arbejder i det pædagogiske møde med børnene på skolen. Nøgleordene er også humoristisk illustreret af tegner Nils Villum Petersen.

Her kan du klikke på videoen og se en medarbejder beskrive et af de tiltag, der arbejdes med på skolen: